Kooperatívna práca
Súčasťou vyučovania by mala byť aj kooperatívna práca, t. j. súčasťou podmienok by mali byť aj skupinové projekty po vzore dánskeho vzdelávacieho systému. Dánsky vzdelávací systém je z veľkej časti postavený na skupinových projektoch. Občas môžu žiaci spolupracovať na projektoch aj so žiakmi iných odborov, čím sa naučia dopĺňať svoje skúsenosti a silné stránky. Cieľom skupinových projektov je naučiť žiakov spolupráci a rozvíjať ich "soft skills", vďaka ktorým budú po absolvovaní hodnotnejšími, produktívnejšími aj kreatívnejšími členmi pracovného trhu[104].
"Soft skills", doslova preložené "jemné/mäkké zručnosti", sa vzťahujú predovšetkým na našu komunikáciu s okolím, vyžarovanie a štýl práce. Kreativita, tímová spolupráca a analytické myslenie je vyžadované v takmer každom inzeráte na pracovné miesto[105]. Rozvinuté "soft skills" pomáhajú nie- len v profesijnom, ale aj osobnom živote. "Soft skills" sa totiž dajú využiť v úplne bežných životných situáciách – riešenie konfliktov, úroveň komunikácie, zvládanie stresu, s tým všetkým sa človek stretne pri riešení rôznych životných situácií a problémov[106].
[105] http://www.etrend.sk/trend-archiv/rok-/cislo-Febru%C3%A1r/co-su-soft-skills-.html
[106] http://www.brigada.sk/spravodajstvo/soft-skills-co-su-to-a-preco-je-dobre-ich-rozvijat